آشنایی با کتاب نظریه های مددکاری اجتماعی در عمل

معرفی کتاب نظریه های مددکاری اجتماعی در عمل به انضمام روزنه های تهیه کتاب به صورت آنلاین

در این مطلب به معرفی کتاب نظریه های مددکاری اجتماعی در عمل می پردازیم. امید است مورد توجه مخاطبین این رسانه واقع گردد.
کتاب نظریه های مددکاری اجتماعی در عمل
کتاب نظریه های مددکاری اجتماعی در عمل

کتاب نظریه های مددکاری اجتماعی در عمل

بر اساس مصوبه اخیر تیم تخصصی رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان مبنی بر معرفی کُتب مددکاری اجتماعی و تاب آوری انتشاریافته در سطح کشور، با هدف ارتقاء سطح آگاهی جامعه مددکاری اجتماعی کشور در حوزه کتاب و کتابخوانی، در این بخش به معرفی کتاب نظریه های مددکاری اجتماعی در عمل خواهیم پرداخت. امید است مورد توجه مخاطبین خوب رسانه مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران واقع گردد.کتاب نظریه های مددکاری اجتماعی در عمل

کتاب نظریه های مددکاری اجتماعی در عمل با محوریت موضوعی علوم اجتماعی در چاپ اول و در سال ۱۳۹۳ توسط سازمان سمت انتشار یافته است.

قابل به ذکر است نویسنده این کتاب جوزف والش و مترجم آن فریده همتی می باشد. این کتاب با تعداد صفحات ۵۲۰ صفحه و با قیمت ۱,۴۷۰,۰۰۰ ریال روانه بازار کتاب شده است و علاقمندان می توانند در عادی ترین حالت ممکن، از طریق سایت سمتا جهت تهیه این کتاب اقدام نمایند.کتاب نظریه های مددکاری اجتماعی در عمل

اطلاعات کتابخانه ای آن شامل شماره کتابشناسی ملی ۳۵۵۳۸۲۸ و شابک ۹۷۸۹۶۴۵۳۰۹۹۶۹ و نیز شابک دیجیتال ۹۷۸-۶۰۰-۰۲-۱۲۳۳-۹ می باشد.

کتاب نظریه های مددکاری اجتماعی در عمل
کتاب نظریه های مددکاری اجتماعی در عمل

این کتاب مشتمل بر ۹ نظریه بالینی و دو الگوی عمل موجز و جامع می باشد که مددکاران اجتماعی برای ارزیابی، برنامه ریزی و مداخله های مربوط به افراد، خانواده ها و گروهها استفاده می کنند.

هدف مؤلف از نگارش این اثر، فراهم آوردن کتابی تک جلدی برای دانشجویان و اساتید کارشناسی ارشد یا شاغل در این حرفه است که نظریه ها و مداخله های مهم مورد استفاده ایشان را در مراکز بالینی، در بر داشته باشد. مؤلف در دو فصل نخست به مبحث ارزشها، توجه به تواناییها، توانمندسازی مراجعه کننده، معنویت و ارزیابی کار خود می پردازد و در ۱۱ فصل بعدی که با دیدگاه تاریخی سازماندهی شده است، نظریه ها را به ترتیب ورود به قلمروی علوم انسانی معرفی می کند.

در این نوشتار هر فصل بر اساس تمرکز بر نظریه، هوادارن مهم، خاستگاههای نظریه، دیدگاه نظریه در مورد فرد، مفاهیم ساختاری میان فردی، مفاهیم رشد انسان، ماهیت مشکلات، اهمیت تغییر، هدفهای مداخله، راهبردهای ارزیابی و مداخله، شیوه رسیدگی به مسائل معنوی مراجعه کننده، توجه به مسائل عدالت اجتماعی، نمونه های موردی، شواهد تحقیقی درباره اثربخشی و سودمندی، انتقادها، سؤالهایی برای فعالیت کلاسی و ضمیمه نکات مهم نظریه، سازماندهی شده است.

منبع: سایت سمتا

 

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا