کتاب های مدیر و مؤسس خانه تاب آوری دکتر جواد طلسچی یکتا

آشنایی با کتابهای مدیر و مؤسس خانه تاب آوری ایرانیان دکتر جواد طلسچی یکتا

در این مطلب به معرفی کتابهای مدیر و مؤسس خانه تاب آوری دکتر جواد طلسچی یکتا مبتنی بر کتابهای سال رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان خواهیم پرداخت. امید است مورد استفاده مخاطبین این رسانه واقع گردد.
مدیر و موسس خانه تاب آوری
مدیر و موسس خانه تاب آوری

معرفی کتاب های مدیر و مؤسس خانه تاب آوری دکتر جواد طلسچی یکتا

کتاب کارزار رسانه ای مددکاران اجتماعی به مناسبت ماه جهانی مددکاری اجتماعی ۲۰۱۵

در اولین مورد کتاب کارزار رسانه مددکاران اجتماعی ایران به مناسبت ماه جهانی مددکاری اجتماعی سال ۲۰۱۵ معرفی می شود. این کتاب با مناسبت فرارسیدن ماه جهانی مددکاری اجتماعی سال ۲۰۱۵ و با محوریت شعارهای فدراسیون جهانی مددکران اجتماعی مندرج در پوستر روز جهانی مددکاری اجتماعی می باشد.

معرفی کتاب های مدیر و مؤسس خانه تاب آوری دکتر جواد طلسچی یکتا
معرفی کتاب های مدیر و مؤسس خانه تاب آوری دکتر جواد طلسچی یکتا

کتاب کارزار رسانه ای مددکاران: کتاب مجموعه مقالات و یادداشتهای مددکاران اجتماعی ایران به مناسبت ماه جهانی مددکاری اجتماعی ۲۰۱۵ که در قالب یک فرایند رسانه ای تحت عنوان کارزار صورت پذیرفت منتشر شد.

کارزار رسانه ای مذکور با مشارکت حداکثری مددکاران اجتماعی فعال در سراسر کشور و همراهی بیش از ۱۰ ها وبسایت و پایگاههای مجازی معتبر و فعال در حوزه مددکاری اجتماعی ایران، از مورخ ۱۸ بهمن ماه سال ۹۳ آغاز شد و تا روز ۲۶ اسفندماه سال گذشته مصادف با روز جهانی مددکاری اجتماعی ادامه داشت.

جهت دانلود کتاب الکترونیکی کارزار رسانه ای اینجا کلیک کنید.

کتاب سومین کارزار رسانه ای مددکاران اجتماعی ایران که با موضوعیت ضرورت حمایت اجتماعی از معتادین بهبودیافته

در دومین مورد از کتابهای مدیر و موسس خانه تاب آوری دکتر جواد طلسچی یکتا به کتاب سومین کارزار رسانه مددکاران اجتماعی ایران با موضوعیت ضورت حمایت اجتماعی از معتادین بهبودیافته خواهیم پرداخت.

معرفی کتاب های مدیر و مؤسس خانه تاب آوری دکتر جواد طلسچی یکتا
معرفی کتاب های مدیر و مؤسس خانه تاب آوری دکتر جواد طلسچی یکتا

کتاب الکترونیکی سومین کارزار رسانه ای مددکاران اجتماعی ایران که با موضوعیت ضرورت حمایت اجتماعی از معتادین بهبودیافته (تابستان و پاییز ۹۴) اجرا گردید، جهت سهولت دسترسی هر چه بیشتر و راحتتر به این کتاب منتشر می گردد.

قابل به ذکر است کل کتاب سومین کارزار رسانه ای مددکاران اجتماعی ایران (عیناً کتاب اصلی) که به دو زبان فارسی و انگلیسی می باشد در این فایل موجود است.

جهت دریافت کتاب الکترونیکی سومین کارزار رسانه ای اینجا کلیک کنید.

سومین کتاب مدیر و موسس خانه تاب آوری؛ کتاب پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی ایران

در سومین مورد از معرفی کتابهای مدیر و مؤسس خانه تاب آوری دکتر جواد طلسچی یکتا مبتنی بر کتابهای سال رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان به معرفی کتاب پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی ایران می پردازیم. این کتاب مجموعه ای با ارزش از تحرکات رسانه مددکاران اجتماعی ایران با موضوعات متنوع روز اجتماعی می باشد که در قالب کتاب سال پایگاه اینترنتی مددکاری اجتماعی ایرانیان چاپ و منتشر گردیده است.

معرفی کتاب های مدیر و مؤسس خانه تاب آوری دکتر جواد طلسچی یکتا
معرفی کتاب های مدیر و مؤسس خانه تاب آوری دکتر جواد طلسچی یکتا

در طی مدت زمان یکساله ۱۳۹۵ مسائل عمده‌ای در کشور و در حوزه‌ی اجتماعی به وقوع پیوست که چنانچه برنامه های موثری به منظور پیشگیری در سطوح مختلف اجرا نگردد، می‌تواند بسترساز آسیب‌ها و حوادث دیگری باشد که کنترل آن دشوار و نیازمند زمان و هزینه‌های زیادی خواهد بود. به عنوان مثال در حوزه‌های کودکان، خانواده و زنان شاهد اتفاقات ناگواری بودیم که وجدان جمعی را خدشه‌دار نمود.

به صورتی که واکنش‌های متعددی را در شبکه های اجتماعی و در سطح ملی ایجاد کرد و در این کتاب به انعکاس بخشی از این موضوعات پرداخته‌ایم. از طرف دیگر اقداماتی در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی شکل گرفته است که ناشی از ایجاد حساسیت در بین مقامات و مسئولین بوده که امید است منجر به اتخاذ تدابیر عملی در حوزه ی پیشگیری، درمان و توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی باشیم.

با توجه به این امر و تاکیداتی که در برنامه‌ی ششم توسعه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی شده است، می‌تواند نوید دهنده‌ی روزهای بهترین در ارائه‌ی خدمات رسانی به اقشار آسیب‌پذیر، در معرض آسیب و تدوین برنامه‌های جامع باشد.

در همین راستا و با توجه به تغییر و تحولات یک سال اخیر، اساتید، کارشناسان و صاحب نظران رشته‌ی مددکاری اجتماعی به عنوان پیشگامان مقابله با آسیب‌های اجتماعی، اقدام به انتشار مقالات و یادداشت‌هایی در پایگاه اطلاع‌رسانی مددکاران اجتماعی نمودند.

اهمیت این یادداشت و مقالات از بُعد کاربردی آن بوده است که متناسب با شرایط جامعه و تحلیل عینی و واقعی آسیب های اجتماعی و ارایه‌ی راهکارهای عملیاتی می‌باشد. لذا کتاب حاضر در ۵ حوزه به شرح ذیل دسته بندی گردید:

در فصل اول به ارایه‌ی یادداشت و مقالات مددکاران اجتماعی در خصوص توانمندسازی زنان سرپرست خانواده پرداخته شده است. فصل دوم به مجموعه یادداشت‌ها و مقالات مددکاران اجتماعی اختصاص یافته که به مناسبت ماه و روز جهانی مددکاری اجتماعی منتشر گردیده است.

در فصل سوم به موضوع مطالبه‌گری اجتماعی و در فصل چهارم نیز به موضوع نظام مددکاری اجتماعی ایران و ضرورت‌های ایجاد آن پرداخته شده است. در نهایت فصل پنجم کتاب نیز به منتخبی از یادداشت‌ها و مقالات مددکاران اجتماعی در موضوعات مختلف اجتماعی اختصاص یافته است.

امید است که مجموعه‌ی حاضر گامی عملی در ارتقای آگاهی و ارایه‌ی مطالب و برنامه‌های کاربردی به منظور ارتقاء سلامت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه باشد.

پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی ایران بعنوان یکی از زیر شاخه های وبسایت مددکاران اجتماعی ایرانیان، اولین و تنها پایگاه تخصصی اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران است که آثار و محتویات آن به صورت سالیانه و در قالب کتاب به صورت جامع منتشر می‌شود.

این کتاب برای دست اندرکاران حوزه‌های مختلف اجتماعی اعم از برنامه‌ریزان وسیاست‌گذاران اجتماعی مددکاران اجتماعی، روانشناسان، جامعه شناسان و سایر متخصصین موثر خواهد بود.

جهت دانلود کتاب الکترونیکی مجموعه یادداشتها و مقالات پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی ایران اینجا کلیک کنید.

چهارمین کتاب مدیر و موسس خانه تاب آوری؛ کتاب فوریتهای احتماعی در بلایای طبیعی

درچهارمین مورد از معرفی کتابهای مدیر و مؤسس خانه تاب آوری دکتر جواد طلسچی یکتا مبتنی بر کتابهای سال رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان به معرفی کتاب فوریتهای اجتماعی در بلایای طبیعی می پردازیم.

معرفی کتاب های مدیر و مؤسس خانه تاب آوری دکتر جواد طلسچی یکتا
معرفی کتاب های مدیر و مؤسس خانه تاب آوری دکتر جواد طلسچی یکتا

چهارمین کتاب وبسایت مددکاری: طی چند سال اخیر کشور ما با چالش های طبیعی و زیست محیطی متعددی مواجه شده که به بروز مسائل اجتماعی مختلف منجر گردید. در همین راستا فوریت های اجتماعی نقش به سزایی در پیشگیری، کاهش خسارت ها و انجام مداخلات مناسب به منظور درمان و بازتوانی آسیب دیدگان ناشی از آن دارد.

رسانه تخصصی مددکاری اجتماعی ایرانیان با همکاری گروهی از مددکاران اجتماعی و فعالان اجتماعی اقدام به تدوین و انتشار کتابی با عنوان نقش فوریت های اجتماعی در بلایا توسط انتشارات سخنوران در ۱۰۳ صفحه و در قالب ۱۸ یادداشت متنوع در رابطه با چرایی و چگونگی وقوع بلایای طبیعی، گروههای هدف، چالش ها و پیامدهای بلایای طبیعی، مدیریت بحران و شیوه های توانبخشی آسیب دیدگان اجتماعی نموده است.

کتاب یاد شده حاوی مطالب ارزشمندی برای مدیران، برنامه ریزان اجتماعی و کارشناسان اجتماعی می باشد. لازم به ذکر است که کتاب فوق چهارمین سری از مجموعه کتاب های این رسانه تخصصی است.

جهت دریافت کتاب الکترونیکی فوریتهای اجتماعی در بلایا اینجا کلیک کنید.

پنجمین کتاب مدیر و موسس خانه تاب آوری باشگاه تاب آوری بوده است

پنجمین کتاب سال رسانهء مددکاری اجتماعی ایرانیان؛ تاب آوری در ابعاد مختلف می باشد که تحت عنوان «باشگاه تاب آوری» منتشر شد

معرفی کتاب های مدیر و مؤسس خانه تاب آوری دکتر جواد طلسچی یکتا
معرفی کتاب های مدیر و مؤسس خانه تاب آوری دکتر جواد طلسچی یکتا

پنجمین کتاب سال مددکاری اجتماعی: بر اساس دستور کار وبسایت مددکاری اجتماعی ایرانیان مبنی بر گردآوری مطالب اختصاصیِ این پایگاه اینترنتی در قالب مجموعه یادداشتها و مقالات بعنوان کتاب سال، با مدنظر قراردادن میانگینِ قابل توجه عملکرد این رسانه در تولید محتوای تاب آوری و همچنین بر اساس هم اندیشی خردادماه تیم تخصصی رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان، کتاب سال ۱۴۰۰ پایگاه ایرانیان تحت عنوان «باشگاه تاب آوری» مصوب گردید که مجموعاً شامل مطالب انتشاریافته در خبرگزاری های سلامت نیوز و مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران از بهمن ماه سال ۹۹ تا تیرماه سال ۱۴۰۱ می باشد.

شایان ذکر است گردآورندگان این کتاب، جواد طلسچی یکتا و هما صدری می باشند و کتاب مذکور توسط انتشارات سخنوران در ۱۴۸ صفحه منتشر گردیده است که فایل الکترونیکی کتاب باشگاه تاب آوری را از اینجا دریافت نمایید.

ششمین کتاب سال رسانه ایرانیان، مجموعه یادداشتها و مقالات مدیر و موسس خانه تاب آوری تحت عنوان «تاب آوری در دنیای امروز» می باشد

درششمین مورد از معرفی کتابهای مدیر و مؤسس خانه تاب آوری دکتر جواد طلسچی یکتا مبتنی بر کتابهای سال رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان به معرفی کتاب مجموعه یادداشت‌ها و مقالات مدیر و مؤسس خانه‌ تاب‌‌آوری‌ ایرانیان تحت عنوان کتاب تاب‌آوری در دنیای امروز می پردازیم.

معرفی کتابهای مدیر و مؤسس خانه تاب آوری دکتر جواد طلسچی یکتا
معرفی کتابهای مدیر و مؤسس خانه تاب آوری دکتر جواد طلسچی یکتا

کتاب تاب آوری در دنیای امروز منتشر شد

قابل به ذکر است این کتاب شامل تعداد ۵۵ مورد از یادداشت‌ها و مقالات دکتر جواد طلسچی یکتا «مدیر و مؤسس خانه تاب آوری ایرانیان» می باشد که در بازه زمانی مرداد ۱۴۰۱ الی شهریور ۱۴۰۲ در رسانه‌های مختلف اعم از مجله اینترنتی مددکاری‌اجتماعی ایران، پایگاه خبری سلامت‌نیوز، «پایگاه خبری تحلیلی تیتر یک» و نیز پایگاه اطلاع رسانی مددکاران‌اجتماعی ایران انتشاریافته‌اند.

مؤلف کتاب تاب آوری در دنیای امروز دکتر جواد طلسچی یکتا و ویراستار آن خانم پروانه خفتان می باشند. این کتاب با تعداد صفحات ۱۸۲ صفحه توسط انتشارات سخنوران چاپ و و روانه بازار کتاب شده است.

کتاب تاب آوری در دنیای امروز، ششمین کتاب سالِ مجموعه رسانه های تخصصی مددکاری اجتماعی ایرانیان می باشد.

جهت دریافت کتاب الکترونیکی تاب آوری در دنیای امروز اینجا کلیک کنید.

در بخش بعدی از معرفی کتابهای مدیر و موسس خانه تاب آوری دکتر جواد طلسچی یکتا به معرفی دسته دیگری از کتاب ایشان خواهیم پرداخت که خارج از جغرافیای رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان تهیه تدوین گشته اند.

تهیه شده در کارگروه خانه تاب آوری ایرانیان

معرفی کتابهای مدیر و موسس خانه تاب آوری

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا