مدیر و موسس خانه تاب آوری

درباره مدیر و مؤسس خانه تاب آوری ایرانیان دکتر جواد طلسچی یکتا

مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان: در این مطلب به معرفی مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان (دکتر جواد طلسچی یکتا) به عنوان مدیر و موسس اولین رسانه تولید محتوای تخصصی تاب آوری کشور و بنیانگذار پایگاه خبری مددکارنیوز می پردازیم.

مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان

درباره مدیر و مؤسس خانه تاب آوری ایرانیان دکتر جواد طلسچی یکتا

جواد طلسچی یکتا، متولد ۲۰/۷/۱۳۵۷ ساکن شهرستان بندرانزلی، در سال ۱۳۸۱ بلافاصله پس از فارغ التحصیلی از رشته مددکاری اجتماعی، در قالب خدمت سربازی بعنوان لیسانس وظیفه مسئول بنداطفال زندان بندرانزلی شد و به مدت دو سال مددکار اجتماعی زندان بندرانزلی بوده اند و تجارب بسیار مهمی در این دوران کسب نمودند.

وی پس از اتمام دوره سربازی در کشور ارمنستان به تحصیل در رشته های تحصیلی موسیقی کلاسیک و نیز روانشناسی بالینی به شکل آکادمیک پرداختند.مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان Director and founder of Iranian Home Resilience (Dr. Javad Talschi Yekta)

مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان دکتر جواد طلسچی یکتا
مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان دکتر جواد طلسچی یکتا

تأسیس کلینیک مددکاری اجتماعی

پس از بازگشت به ایران با تأسیس کلینیک مددکاری اجتماعی معراج با مجوز سازمان بهزیستی به طور مستقیم و میدانی به امور تخصصی مددکاری اجتماعی عمدتاً در شاخه های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و نیز فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست سازمان بهزیستی و همچنین اجرای طرح های مختلف در زمینه پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی پرداختند.

تأسیس وبسایت جامع مددکاری اجتماعی

از سال ۱۳۹۰ به موازات فعالیتهای عملیاتی و میدانی در حوزه مددکاری اجتماعی، پس از یک دوره شش ماهه نیازسنجی از وضعیت فضای رسانه ای و مجازی مددکاری اجتماعی کشور، در صدد تأسیس وبسایت جامع مددکاری اجتماعی برآمدند و لذا با همفکری تعدادی از دوستان و نزدیکان این حوزه، زیر ساخت های لازم جهت تأسیس و راه اندازی وبسایت رسمی مددکاری اجتماعی ایرانیان را ایجاد نمودند و در نهایت در سال ۱۳۹۲ به شکل رسمی این رسانه جامع را با گستره پوشش رسانه ای ملی و فراملی تأسیس گردید. قابل به ذکر است مهمترین عملکرد رسانه ای ایشان تأسیس پایگاه خبری اختصاصی مددکارنیوز در زمستان ۱۴۰۲ می باشد.

کارزارهای رسانه ای، وبسایت انگلیسی

پس از مدت کمی با اجرای چند کارزار رسانه ای با موضوعات متنوع اجتماعی در سطح کشور کاملاَ شناخته شدند بطوری که روزانه چند صد آی پی مختلف این رسانه را رصد می نمودند. پس از مدتی با توجه به خلاء روابط بین المللی که در این رسانه احساس شد لذا زمینه های لازم جهت ایجاد بخش انگلیسی این وبسایت فراهم گردید و لذا وبسایت انگلیسی مددکاری اجتماعی ایرانیان نیز از سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را با همراهی پایگاههای متعدد در شبکه های اجتماعی مختلف آغاز نمودند.

قابل به ذکر است بر اساس تصمیمات تیم تخصصی این رسانه (مددکاری اجتماعی ایرانیان) قرار بر ثبت مطالب و تولید محتوای اختصاصی این رسانه بصورت کتاب به شکل سالانه تحت عنوان کتاب سال پایگاه شد لذا تاکنون طی ۱۱ سال فعالیت این رسانه، تعداد ۵ کتاب از محتوای تخصصی آن به صورت سالانه به چاپ رسیده است که همگی کتابهای در کتابخانه ملی ایران ثبت گردیده اند.

خانه تاب آوری
خانه تاب آوری

در مورد خانه تاب آوری ایرانیان بیشتر بدانید:

خانه تاب آوری ایرانیان کجاست؟

قابل به ذکر است  باشگاه تاب آوری ایرانیان مستقر در مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران و  خانه تاب آوری ایران به عنوان شاخه ای مستقل در پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی ایران، تحت نظارت و پشتیبانی فنی عملیاتی و تخصصیِ مجموعه رسانه های مددکاری اجتماعی ایرانیان فعال می باشند.Director and founder of Iranian Home Resilience (Dr. Javad Talschi Yekta)

.
.
.

خانه تاب آوری ایران بر اساس مستندات موجود در همین پایگاه اینترنتی، در دی ماه سال ۱۳۹۳ به منظور ایجاد مرکزی برای دسترسی و هم افزایی فعالیت های علمی و پژوهشی در حوزه های مختلف تاب آوری، با اهداف ذیل آغاز به کار نموده است:مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان Director and founder of Iranian Home Resilience (Dr. Javad Talschi Yekta)

    • ایجاد بانک اطلاعات جامع و روزآمد مقالات، با دسترسی آسان، رویه یکسان و رفع محدودیت های شکلی، زمانی و سازمانی موجود
    • معرفی متخصصین، پژوهشگران و اساتید در حوزه های مختلف تاب آوری جهت تقویت حقوق معنوی
    • فراهم نمودن بستری برای جریان سازی و مدیریت محتوای تاب آوری جهت جلوگیری از تضییع منابع مادی و معنوی جامعه متخصصین تاب آوری کشور، در روندهای تکراری و کلیشه ای کنونی
    • ایجاد زمینه مساعد برای بومی سازی مباحث مختلف تاب آوری در کشور
    • گسترش پایگاه های مجازی در حوزه تاب آوری ایران
مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان دکتر جواد طلسچی یکتا
مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان دکتر جواد طلسچی یکتا

کانال خانه تاب آوری ایران

خانه تاب آوری ایران در شبکه اجتماعی تلگرام در مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۸ راه اندازی شد و شروع به کار کرد.

کانال خانه تاب آوری در تلاش است به موازات فعالیت سایر کانالهای معتبر و فعال مددکاری اجتماعی ایرانیان در شبکهٔ اجتماعی تلگرام، به اطلاع رسانی در حوزه های مختلفِ تاب آوری اعم از جدیدترین یادداشت‌ها و مقالات تخصصیِ انتشار یافته در پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی و مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران با محوریت تاب آوری به گونه ای متفاوت از قبل بپردازد.

مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان: خانه تاب آوری ایران، مرکز رشد و توسعه تاب آوریِ مردمانِ ایران زمین 
کاری از خانه تاب آوری ایرانیان

کاری از خانه تاب آوری ایرانیان

معرفی مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان
پایگاه خبری اختصاصی مددکارنیوز

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا