مددکاری اجتماعی چیست؟

درباره مددکاری اجتماعی و تأثیرات آن بر جامعه

مددکاری اجتماعی چیست؟ مددکاری اجتماعی (به انگلیسی: Social Work) بزرگترین جنبش غیرسیاسی در سطح جهان برای توسعه و ترویج صلح و عدالت اجتماعی است.

مددکاری اجتماعی چیست؟

درباره مددکاری اجتماعی و تأثیرات آن بر جامعه
پایگاه خبری اختصاصی مددکارنیوز

مددکاری اجتماعی یک تغییر بازی است. مددکاران اجتماعی در جوامع با افراد کار می کنند تا در چالش هایی که در زندگی با آن مواجه هستند راههای مثبتی را پیدا کنند. آنها به مردم کمک می کنند تا محیطی را بسازند که می خواهند در آن زندگی کنند، از طریق تصمیم گیری مشترک، تولید مشترک و مسئولیت اجتماعی. بدیهی است سلامت اقتصادی بدون سلامت اجتماعی محقق نمی شود.

تمرین اخلاقی

توسعه و ترویج حقوق بشر و عدالت اجتماعی، با هر نوع دیدگاه و عملکردی از مددکاران اجتماعی حیاتی است. بیانیه اصول اخلاقی هر مددکار اجتماعی را راهنمایی می‌کند تا نابرابری‌ها و تبعیض را در همه اشکال آن به چالش بکشند و افراد را قادر می سازد تا مسئولیت زندگی خود را بر عهده بگیرند، مشروط بر اینکه به دنبال آسیب رساندن یا سوء استفاده از مردم نباشند.

حفاظت اجتماعی و تغییر و تحول

صدقه تغییر نمی آورد، بلکه می تواند وابستگی ایجاد کند. حمایت اجتماعی یک مسئولیت اجتماعی است، اما باید به شمول و انسجام اجتماعی در جوامع ما منجر شود. مددکاران اجتماعی از مهارت، دانش و تخصص لازم و کافی برخوردارند تا در کنار مردم کار کنند و از آنها در مسیر تغییر حمایت نمایند تا بتوانند به رفاه فردی و جمعی دست یابند.

مددکاری اجتماعی Social Work
مددکاری اجتماعی چیست؟

اقتصاد مددکاری اجتماعی

به ازای هر دلاری که برای خدمات اجتماعی خرج می شود، ۳ دلار بازگشت سرمایه برای اقتصاد ملی وجود دارد.
سرمایه گذاری در مددکاری اجتماعی، انسجام و صلح اجتماعی را ایجاد می کند.
تولید مشترک باعث اشتغال اعضاء جامعه می شود.

مددکاری اجتماعی بزرگترین جنبش غیرسیاسی در سطح جهان برای صلح و عدالت اجتماعی است.

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا