آشنایی با رشته و حرفه مددکاری اجتماعی در کشور فنلاند

آشنایی با رشته مددکاری اجتماعی در کشور فنلاند در ابعاد مختلف اعم از تحصیل، فعالیت مددکاران و مراکز دانشگاهی

شما می توانید با تحصیل در رشته مددکاری اجتماعی در کشور فنلاند در این رشته به دانش کامل دست یافته و به صورت تخصصی نیز ایفای نقش نمایید

مددکاری اجتماعی یک حرفه کاملا مبتنی بر عمل می باشد که در آن به بررسی تغییرات اجتماعی، توسعه، انسجام و توانمندسازی مردم در تعامل مستقیم با جامعه پرداخته می شود. مددکاران با افزایش درک خود نسبت به شرایط مطلوب رشد انسان و افزایش تعاملات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی نقش موثری در تعالی اجتماعی ایفا می کنند.

آنها با ایجاد تعامل با نهادهای مختلف در این مسیر نقش کلیدی را ایفا می کنند. نقش مهم مددکاران اجتماعی در توسعه فرهنگ سبب شده تا این رشته در کشور های پیشرفته مانند فنلاند از جایگاه ویژه ای برخوردار باشد. در ادامه این مقاله ما قصد داریم تا با شما عزیزان به بررسی نقش کاربردی مددکاری اجتماعی در فنلاند بپردازیم.

مددکاری اجتماعی در کشور فنلاند چگونه است؟

مددکاری اجتماعی در کشور فنلاند چگونه است؟

مددکاری اجتماعی در فنلاند از مهمترین علوم مرتبط به روانشناسی و جامعه شناسی به شمار می رود. در نتیجه مددکاران اجتماعی در کشور فنلاند به موارد متعددی مانند حقوق شهروندی انسان ها، بیمه بیکاری، پرداخت های موثر در زمان از کار افتادگی افراد شاغل، غرامت های کارگری و در نهایت نیز پیشگیری از بروز سوء استفاده از کودکان توجه ویژه ای دارند.

همچنین از دیگر مواردی که کارشناسان این رشته موظف به شناسایی آنها می باشند شامل چگونگی افزایش رفاه و کیفیت زندگی گروه های آسیب پذیر جامعه مانند کودکان، جوانان، افراد بی خانمان و یا اقلیت ها اجتماعی حاضر در بطن جامعه می باشد.

اصولا فارغ التحصیلان مددکاری اجتماعی در فنلاند یاد میگیرند که چگونه با استفاده از توانمندی های خود از نیازمندان حمایت کنند. همچنین آنها موظف می باشند تا افراد آسیب پذیر جامعه را برای اقدام و حل مشکلاتی که با آن روبرو هستند توانمند نمایند.

مددکاران اجتماعی فنلاند چه کارهایی انجام می دهند؟

مددکاران اجتماعی در کشور فنلاند در زمینه های مختلف ورود می نمایند و نسبت به حل مشکلات اقدام می کنند. این موارد شامل رفع موانع موجود در بحث کاربرد خدمات درمانی و بهداشتی توسط شهروندان فنلاندی، مددکاری افراد آسیب دیده از معضلات اجتماعی مانند اعتیاد، ارائه خدمات اجتماعی به کودکان و خانواده های آسیب دیده می شود.

از دیگر موارد با اهمیت در بحث مددکاری اجتماعی در فنلاند مباحثی مانند مهاجرت و رابطه آن با سلامت خانواده و همچنین کارهای اجتماعی برای کاهش رفتارهای نژادپرستانه و استعماری می باشد. در نهایت نیز مددکاری در بحث های شهری، مالی و ساختاری از دیگر شاخه های کاربردی در این زمینه محسوب می گردد.

دانشکده های مددکاری اجتماعی فنلاند

دانشکده های مددکاری اجتماعی فنلاند

فنلاند یکی از مناسب ترین کشورهای دنیا برای ادامه تحصیل در رشته های آکادمیک می باشد. وجود سطح بالای امنیت و داشتن لقب شادترین مردم دنیا این کشور را به یکی از مقاصد مهم آموزشی در اروپا تبدیل نموده است. مددکاری اجتماعی در فنلاند در محیطی کاملا علمی و عملی توسط اساتید مجرب در این رشته به دانشجویان آموزش داده می شود.

دانشگاه هلسینکی یکی از دانشگاه های معتبر فنلاند می باشد که در محیطی تحقیقاتی و چند زبانه امکان تحصیل در رشته مددکاری اجتماعی را برای علاقمندان فراهم نموده است. مرکز تحقیقاتی هلسینکی یکی از مراکز تحقیقاتی معتبر دنیا می باشد که در این دانشگاه واقع شده است. وجود این مرکز تحقیقاتی معتبر خود نشان دهنده رشد این دانشگاه در رشته مددکاری اجتماعی می باشد.

معرفی برخی دیگر از مراکز دانشگاهی این کشور

دانشگاه علوم کاربردی تامپره فنلاند از دیگر دانشگاه های معتبر این کشور می باشد که دانشجویان می توانند در آن به آموزش رشته مددکاری اجتماعی بپردازند. این دانشگاه معتبر یکی از دانشگاه های بین المللی کشور فنلاند می باشد که به ارائه آموزش ها در سطح جهانی اقدام نموده است. در نتیجه با تحصیل در این دانشگاه شما امکان برقراری روابط گسترده بین المللی را پیدا خواهید نمود.

دانشگاه متروپولیا از دیگر دانشگاه های معتبر فنلاند در زمینه آموزش شاخه های کاربردی دانش مددکاری اجتماعی می باشد. علاقمندان می توانند با حضور در دانشگاه laurea نیز در رشته مددکاری اجتماعی فارغ التحصیل گردند.

در نهایت دیاک از دیگر موسسات آموزشی این کشور در شاخه مددکاری اجتماعی در کشور فنلاند می باشد. در نتیجه حضور در این موسسات آموزشی به شما کمک می نماید تا در کنار دیگر فعالان در این رشته دنیا را به مکانی مناسب تر برای زندگی تبدیل نمایید.

کاری از کارگروه تخصصی مددکاری اجتماعی ایرانیان

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا