حوزه مددکاری اجتماعی در ایران نیازمند تغییر ساختار است

حوزه مددکاری اجتماعی در ایران نیازمند تغییر ساختار استسید حسن موسوی چلک در همایش تجلیل از مددکاران اجتماعی استان سمنان اظهار داشت: متأسفانه آسیب‌های اجتماعی ثبات خانواده‌های جامعه را ضعیف‌تر کرده است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در جامعه در روند ازدواج و طلاق این روند را در نیم قرت اخیر روندی نامناسب ارزیابی کرد.

به گفته وی، افزایش طلاق و سایر آسیب‌ها، سبب تضعیف اخلاق در جامعه شده است.

رئیس انجمن مددکاری کشور در تشریح روند نامناسب ازدواج و طلاق در جامعه خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی ثبات خانواده‌های ما را ضعیف‌تر کرده است.

وی با اشاره به اینکه در مسائل اجتماعی به‌موقع عمل نشده است گفت: تاکنون هیچ وزیری به دلیل مشکلات این حوزه استیضاح نشده است و کسی هم مطالبه گر واقعی خواسته‌ها و حقوق اجتماعی نیست.

موسوی چلک با بیان اینکه حوزه مددکاری در ایران پیر و ناکارآمد بوده و تغییر در ساختارهای این حوزه راهکاری برای حل این مشکلات است گفت: موضع‌گیری فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی در زمینه مسائل اجتماعی تاکنون بسیار مناسب بوده است.

رئیس انجمن مددکاری کشور با اشاره به آمار ۱۵ میلیونی پرونده قضائی در سطح کشور بیان کرد: مبنای امنیت جوامع پرونده قضائی نیست و جامعه‌ای دارای امنیت پایدار است که آن جامعه سالم باشد.

وی با اشاره به فعالیت میلیون‌ها کاربر ایرانی در شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: ۹۰ درصد این شبکه‌ها فرصت هستند؛ ولی در کشور ۱۰ درصد تهدید این شبکه‌ها نمود بیشتری دارد و فرصت‌های تعامل را در خانه کم کرده است.

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا