رشته مددکاری اجتماعی در دانشگاه های علمی کاربردی اردبیل توجیه علمی ندارد

رشته مددکاری اجتماعی در دانشگاه های علمی کاربردی اردبیل توجیه علمی نداردرییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران شعبه استان اردبیل گفت: ایجاد رشته مددکاری اجتماعی در دانشگاه های علمی کاربردی اردبیل توجیه علمی ندارد.

امین موحدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر لزوم توقف فرایند جذب دانشجو در این رشته تاکید کرد و افزود: مددکاری اجتماعی حرفه ای کاملا تخصصی است که فارغ التحصیلان آن با پیچیده ترین مشکلات و آسیب های اجتماعی سر و کار دارند.

وی اظهار کرد: کار با اقشار آسیب پذیر جامعه مستلزم داشتن استعداد و شایستگی های جسمی و روحی بوده و دانشجویان باید اصول ، مهارت ها و دانش تخصصی مددکاری اجتماعی و دوره های کارورزی مربوطه را زیر نظر اساتید مجرب و مختص رشته تحصیلی مددکاری اجتماعی آموزش ببینند.

وی گفت: در برخی مراکز دانشگاه های جامع علمی کاربردی جذب دانشجو بدون در نظر گرفتن اساتید متخصص مددکاری و به شکل فزاینده و بی رویه صورت می گیرد و استفاده از اساتید رشته های دیگر بی اعتنایی به کلیت علم و حرفه ای بودن این رشته تحصیلی تلقی می شود.

او بیان کرد: نحوه پذیرش دانشجو و پودمانی بودن این رشته نیز عملا راه را برای ورود افراد ناکارآمد به جامعه مددکاری کشور هموار خواهد کرد.

این مدرس دانشگاه افزود: مسوولیت حرفه ای ما در قبال رشته تحصیلی مددکاری اجتماعی و تمسک به منشور اخلاقی مددکاران اجتماعی ایجاب می کند علاوه بر افزایش آگاهی و شناخت عموم از این حرفه مقدس و نونهاد در قبال کوتاهی ها در عرصه مددکاری اجتماعی حالت منفعل نداشته باشیم.

وی از مسوولان دانشگاه های علمی کاربردی خواست برای جلوگیری از خدشه دار شدن اعتبار و تمامیت حرفه نسبت به تعطیلی و توقف جذب دانشجو در مراکز دانشگاه علمی کاربردی که استاد متخصص مددکاری اجتماعی وجود ندارد اقدام و از ایجاد و توسعه این حرفه تخصصی جلوگیری کنند.

منبع: وبسایت تخصصی مددکاران اجتماعی

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا