بهترین کتاب پرورش تاب آوری نوجوانان

پرورش نوجوانان تاب‌آور: نوجوانی مرحله ای از زندگی است که برای اکثر افراد می تواند چالش برانگیز باشد

بهترین کتاب پرورش تاب آوری نوجوانان: درک زندگی عاطفی نوجوانان، ارتقای سلامت جسمانی، راهبردهایی برای حمایت از سلامت روان نوجوانان، مقابله با مصرف مواد و انواع سوء استفاده و ارتقاء تاب آوری آنها

بهترین کتاب پرورش تاب آوری نوجوانان

نوجوانی مرحله ای از زندگی است که برای اکثر افراد می تواند چالش برانگیز باشد
کاری از پایگاه خبری اختصاصی مددکار نیوز

مقطع سنی نوجوانی دوره ای است که تصمیم سازی های مهمی در زندگی نوجوانان اتفاق می افتد که آینده آنها را شکل می دهد، تصمیماتی همچون انتخاب شغل، انتخاب سبک زندگی و سایر تمایلات مبتنی بر سن نوجوانی.

برای پسران، این مرحله می‌تواند حتی دشوارتر هم باشد، زیرا آنها باید انتخاب‌های مربوط به رویکردشان نسبت به آسیب های اجتماعی (همچون مواد مخدر، الکل) بینش و رویکردشان نسبت به موضوع خانواده و نحوه برآورده ساختنِ انتظارات نامحسوس و محسوسِ اجتماعی نسبت به جنسبت مردانه شان را شکل دهند.

بدون آمادگی کافی و برخورداری از مهارت های مقابله ای لازم، این دوره می تواند طاقت فرسا شود و پیامدهای منفی همچون سوء مصرف مواد، مشکلات سلامت روان، و عملکرد ضعیف تحصیلی دربر داشته باشد.

کتاب پرورش تاب آوری نوجوانان: درک زندگی عاطفی نوجوانان، ارتقای سلامت جسمانی، راهکارهایی برای حمایت از روان نوجوانان
کتاب پرورش تاب آوری نوجوانان: درک زندگی عاطفی نوجوانان، ارتقای سلامت جسمانی، راهکارهایی برای حمایت از روان نوجوانان

برای اطمینان از انتقال آرام و متعادل به مقطع سنی بزرگسالی، توسعه مهارت های تصمیم گیری، قاطعیت و هدف گذاری در نوجوانان بسیار حائز اهمیت است.

این مهارت ها به آنها کمک می کند تا انتخاب های آگاهانه ای داشته باشند، اهداف قابل دستیابی را تعیین کنند و با همسالان، خانواده و سایر بزرگسالان خود به طور مؤثر ارتباط برقرار نمایند.

والدین با ارائه راهنمایی، تعیین حد و مرز و الگوی مثبت، نقش مهمی در حمایت از فرزندان خود در این مرحله ایفا می کنند.

جهت تهیه این کتاب به زبان اصلی در آمازون از اینجا اقدام نمایید.

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا