کارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده توسط کانون کلینیک های مددکاری اجتماعی استان اصفهان برگزار شد

کارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده توسط کانون کلینیک های مددکاری اجتماعی استان اصفهان برگزار شدکارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده (بر اساس استخراج و تحلیل الگوها و کدهای رفتاری) به همت کانون کلینیک های مددکاری اجتماعی استان اصفهان در مورخ ۲۴ و ۲۵ مهرماه ۹۸ برگزار شد.

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران: خانواده بعنوان یکی از مهمترین نهادهای اولیه محسوب می شود که وظایف و کارکردهای مختلف بعهده دارد. تولید مثل، اجتماعی شدن، تأمین نیازهای اقتصادی، اجتماعی شدن و از همه مهمتر مکان آرامش و آسایش برای زوجین و فرزندان آنها بشمار می رود. علیرغم این مهم امروزه خانواده ها در جامعه مُدرن و شهری دستخوش دگرگوینهای زیادی شده اند و بعبارتی مشکلاتی نظیر تعارضات زناشویی، روابط فرا زناشویی، طلاق، شکاف نسلی، هرز منابع و کاهش انسجام و سرمایه اجتماعی و نهایتاً میتوان گفت که سلامت اجتماعی خانواده دچار آسیب شده است. لذا جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی، روحی- روانی و اقتصادیِ بعدی برای خانواده ها و افراد و گروه ها ضروری است که خانواده ها آموزشها و مشاوره های اساسی چگونگی برقراری رابطه با دیگران را بینند و رفتارهای هوشمندانه و خودآگاهانه را جهت بهبود روابط بین فردی و آرامش و رشد و توسعه انتخاب نمایند.

کارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده توسط کانون کلینیک های مددکاری اجتماعی استان اصفهان برگزار شددر این راستا کلینیک های مددکاری اجتماعی نقش اساسی دارند و به همین منظور، کانون کلینیکهای مددکاری اجتماعی استان اصفهان جهت توانمندسازی متخصصان حوزه خانواده، مددکاران اجتماعی، مشاوران و روانشناسان شاغل در کلینیکهای مددکاری (با هدف توانمندسازی شاغلین در کلینیکهای مددکاری اجتماعی و به روز شدن آنها در جهت خدمت رسانی به جامعه هدف) و همچنین دانشجویان، در مورخ ۲۴ و ۲۵ مهرماه اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی تحت عنوان “تحکیم بنیان خانواده بر اساس استخراج و تحلیل کدها و الگوهای رفتاری ویژهء مداخلات تخصصی مددکاران اجتماعی، روانشناسان و مشاوران حوزه خانواده نمود. قابل به ذکر است در این دوره سعی گردید که شرکت کنندگان با الگوها و کدهای رفتاری و شخصیت های متعدد آشنا گردند و بر اساس استخراج و تحلیل و ارزیابی دقیق کدها و الگوهای رفتاری زوجین بتوانند تشخیص، مداخله، مشاوره و نهایتاً درمانهای اثربخشی ارائه نمایند.

مدرس این دوره آموزشی دکتر سیداحمد رحیمی (مسئول کلینیک مددکاری اجتماعی شهروند کرج و مدرس کشوری و نایب رئیس کانون کلینیکهای مددکاری اجتماعی کشور) بوده است.

کارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده توسط کانون کلینیک های مددکاری اجتماعی استان اصفهان برگزار شد

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا