ایجاد تاب آوری چگونه است؟

راهبردهایی ساده جهت ایجاد تاب آوری در معلمان و دانش آموزان

ایجاد تاب آوری چگونه است؟ تاب‌آوری یک واکنش طبیعی به موقعیت‌های استرس‌زا است و مهارت‌هایی که برای کنار آمدن و رشد در سختی‌ها داریم را می‌توان توسعه داد.

ایجاد تاب آوری چگونه است؟

راهبردهایی ساده جهت ایجاد تاب آوری در معلمان و دانش آموزان
عصمت حیدری، روانشناس اجتماعی و مترجم 

تاب‌آوری یک واکنش طبیعی به موقعیت‌های استرس‌زا است و مهارت‌هایی که برای کنار آمدن و رشد در سختی‌ها داریم را می‌توان توسعه داد.

برای کشف ابزارها و اطلاعات برای ایجاد تاب آوری در معلمان و دانش‌آموزان، توسعه دانش و مهارت خود، و ایجاد تجربیات و محیط‌هایی که این ظرفیت اساسی را ایجاد می‌کند، مطالب ما را دنبال نمایید.

معلمان با استرس‌های مرتبط با بهزیستی روان‌شناختی خود در محل کار، از جمله امنیت شغلی، منابع موجود در کلاس و مدرسه، اندازه کلاس و نیازهای دانش‌آموزان، و حمایت همسالان و مدیران خود مواجه می‌شوند.ایجاد تاب آوری چگونه است؟

دانش‌آموزان با استرس‌های مرتبط با چالش‌های خانه و زندگی (در دنیایی که رسانه‌های اجتماعی بر آن غلبه کرده‌اند) خواسته‌های مدارس و توانایی خودشان برای مقابله با آن‌ها مواجه هستند.

تاب آوری چگونه بر زندگی یک فرد تأثیر می گذارد؟
ایجاد تاب آوری چگونه است؟

در مورد تاب آوری چه چیزهایی باید بدانیم؟

تاب آوری را می توان توسعه داد، و بهترین شواهدی که ما داریم نشان می دهد که یکی از بهترین ابزارها در رشد و توسعه تاب آوری کودکان، حضور یک بزرگسال دلسوز و دغدغه مند است. کسی که هر روز آنجاست، خوش آمد می گوید، گوش می دهد و متوجه می شود. ارائه چالش ها و فرصت هایی برای رشد، توسعه، تجربه شکست و موفقیت در محیطی پایدار، ایمن و مطمئن. خیلی شبیه معلم، کلاس درس و مدرسه است.ایجاد تاب آوری چگونه است؟

چگونه می توانیم تاب آوری را در دانش آموزان و خودمان ایجاد کنیم؟

با «چرا؟» شروع کنید و پایت را از روی گاز برندار.»

منابع زیادی در دسترس است – که توسط گروه کاری، متخصصان آموزش، رشد کودکان و سلامت روان تهیه شده است که به چالش‌هایی که می‌توانیم در توسعه تاب‌آوری با آن‌ها روبرو شویم اشاره می‌کنند.

چرا برخی از کودکان راهبردهای مقابله ای منفی یا ناسازگاری را برای مدیریت استرس ایجاد می کنند؟ شاید به این دلیل که آنها یک یا چند تجربه نامطلوب دوران کودکی را تجربه کرده اند، یا شاید به این دلیل که کاری که انجام می دهند برای آنها مفید است. به کودکی فکر کنید که در کلاس درس وقتی با یک تکلیف یادگیری دشوار روبرو می شود، دچار «آب شدن» شده است. رفتار آنها توجه را از وظیفه ای که در دست دارند می گیرد و آن را به سمت مدیریت رفتارشان سوق می دهد – بنابراین آنها تا حدی در “مقابله با آن” به موفقیت دست یافته اند.

تاب آوری در کودکان و نوجوانان اوتیستیک
ایجاد تاب آوری چگونه است؟

چگونه به آنها کمک کنیم تا راهبردهای مقابله ای سازگار یا سالم را توسعه دهند؟ از طریق ایجاد رابطه، ما با هر دانش آموز آشنا می شویم و به تعیین اهداف کوچک و دست یافتنی کمک می کنیم و به آنها بازخوردی در مورد موفقیت (یا شکست) آنها برای رسیدن به آن اهداف می دهیم. از کوچک شروع کنید، سپس بسازید.ایجاد تاب آوری چگونه است؟

ایجاد تاب آوری چگونه است؟

ایجاد تاب آوری چگونه است؟
کاری از عصمت حیدری، روانشناس و مترجم
پایگاه خبری اختصاصی مددکار نیوز

مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران
دکمه بازگشت به بالا